ID: 11855
Asger Jorn, Hand Gesigneerde Litho,1963, UNIEK WERK
€650,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Lithografie gemaakt door Asger Jorn in 1963, met de hand gesigneerd (foto 3,4) en genummerd 27/50 (foto 3,4).
De print valt zeker in het oog vanwege de kleur. Het kleine scheurtje (een met sticker op de achterkant), vouwen aan de randen (foto 7 en 8, sterk uitvergroot) vallen achter het passe-partout, wanneer ze worden ingekaderd (foto 1, 8). Alhoewel de kleine scheuren en plooien deze lithografie na het inlijsten niet beïnvloeden, wordt deze lithografie aangeboden tegen een lagere prijs. Het passe-partoe op afbeelding 1,2 en 4 is niet inbegrepen in de verkoop, alleen voor demonstratie doeleinden. De achterkant van de lithografie wordt getoond op foto 8.
De vraagprijs is Euro 650.00. De litho wordt in een stevige kartonnen koker verzonden, gerold in vet-vrij papier. Kosten verzending zijn Euro 25.00.
Met dank voor het bekijken van mijn kunstwerk. Zijn er vragen of indien er meer foto's gewenst zijn, contact mij dan. Heb je een moment dan nodig ik je uit meer kunstwerken van mij te bekijken.
Asger Oluf Jorn (3 maart 1914 - 1 mei 1973) was een Deense schilder, beeldhouwer, keramiste en auteur. Hij was een van de oprichters van de avant-gardebeweging COBRA en de Situationist International. Hij werd geboren in Vejrum, in de noordwestelijke hoek van Jutland, Denemarken, en doopte Asger Oluf Jørgensen. De grootste collectie van Asger Jorn's werken - waaronder zijn belangrijkste werk Stalingrad - is te zien in het Museum Jorn, Silkeborg, Denemarken. In zijn composities combineert Jorn nieuwe tendensen van Europese informele kunst met zijn eigen visuele vocabulaire. De litho in zwart-wit op Japon-papier uit 1972 is een typisch werk van zijn late fase in dynamische expressiviteit. Jorn staat bekend om zijn deelname aan de CoBrA-beweging in het bijzonder die hij en Constant Nieuwenhuys in 1948 oprichtten in een Parijse café. CoBRa verenigde expressieve, informele, naïeve en abstract-figuratieve stijlen en propageerde progressiviteit en onconventionaliteit. Ondanks de ontbinding van de groep in 1951 bleef Jorn trouw aan hun ideologische wortels.
De print valt zeker in het oog vanwege de kleur. Het kleine scheurtje (een met sticker op de achterkant), vouwen aan de randen (foto 7 en 8, sterk uitvergroot) vallen achter het passe-partout, wanneer ze worden ingekaderd (foto 1, 8). Alhoewel de kleine scheuren en plooien deze lithografie na het inlijsten niet beïnvloeden, wordt deze lithografie aangeboden tegen een lagere prijs. Het passe-partoe op afbeelding 1,2 en 4 is niet inbegrepen in de verkoop, alleen voor demonstratie doeleinden. De achterkant van de lithografie wordt getoond op foto 8.
De vraagprijs is Euro 650.00. De litho wordt in een stevige kartonnen koker verzonden, gerold in vet-vrij papier. Kosten verzending zijn Euro 25.00.
Met dank voor het bekijken van mijn kunstwerk. Zijn er vragen of indien er meer foto's gewenst zijn, contact mij dan. Heb je een moment dan nodig ik je uit meer kunstwerken van mij te bekijken.
Asger Oluf Jorn (3 maart 1914 - 1 mei 1973) was een Deense schilder, beeldhouwer, keramiste en auteur. Hij was een van de oprichters van de avant-gardebeweging COBRA en de Situationist International. Hij werd geboren in Vejrum, in de noordwestelijke hoek van Jutland, Denemarken, en doopte Asger Oluf Jørgensen. De grootste collectie van Asger Jorn's werken - waaronder zijn belangrijkste werk Stalingrad - is te zien in het Museum Jorn, Silkeborg, Denemarken. In zijn composities combineert Jorn nieuwe tendensen van Europese informele kunst met zijn eigen visuele vocabulaire. De litho in zwart-wit op Japon-papier uit 1972 is een typisch werk van zijn late fase in dynamische expressiviteit. Jorn staat bekend om zijn deelname aan de CoBrA-beweging in het bijzonder die hij en Constant Nieuwenhuys in 1948 oprichtten in een Parijse café. CoBRa verenigde expressieve, informele, naïeve en abstract-figuratieve stijlen en propageerde progressiviteit en onconventionaliteit. Ondanks de ontbinding van de groep in 1951 bleef Jorn trouw aan hun ideologische wortels.