ID: 7516
Advertentie ID: #372 is toegevoegd aan uw verlanglijst.
Bomproof ruin voor de volwassen ruiter
€1.700,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Amour is een bomproof ruin van 8 jaar oud en 1.65 hoog.
Zijn karakter is het beste te beschrijven als: type goedzakje. Amour vind alles prima en vooral gezellig. Hij geniet van aandacht en kan uren poetsen, ook wandelen of gewoon gezellig naast je staan vind hij leuk.
Amour is een lief paard in de omgang, ook in het werk komt dit naar voren, hij wil alles goed doen, alles proberen als je het vraagt. In de bak doet hij ook zijn best, zo kan hij een nette stap, draf. Galop leert hij op dit moment en hij heeft voor een draver een makkelijke galop.
Wij denken echter dat Amour het gelukkigst word van iemand die net als hij van buitenrijden houd.
Amour is bij zijn vorige eigenaar veel mee naar buiten geweest, uren het bos in vind hij heerlijk. Bij ons zijn de mogelijkheden wat beperkt, maar op de baan of op de dijk vind hij heerlijk. Hij is verkeersmak, verkeer doet hem helemaal niets. Hij kan zowel alleen als met een ander paard op pad. Ik denk dat hij bijv. ook prima geschikt zou zijn voor endurance. Aan de andere kant kun je ook zo een week niet rijden en opstappen, dus iemand die samen met hem 1 keer in de week een buitenritje wil maken kan ook prima met hem uit de voeten.
In de omgang is Amour een schat, poetsen, longeren, reizen, hij doet het allemaal zo!
Ook is hij braaf bij de hoefsmid en op de spuitplaats.
Amour is 2 maanden geleden verkocht aan een meisje van 11, ik had toen onderstaande in de advertentie staan:
(Qua karakter is Amour best geschikt voor een beginner, maar hij is gewoon licht aan de hulpen, als bijv. iemand die hard met zijn been inkomt zal gewoon wel harder gaan. Het is geen slome trapzak. . Dus als Amour gaat naar iemand met minder ervaring lijkt begeleiding mij handig, bijv. een moeder die ervaring heeft met paarden of een goede instructeur.)
Na een maand hebben wij Amour weer teruggenomen omdat dit niet ging. Amour begon bij ons toen er kijkers kwamen stil te staan en met 1 been uit te slaan bij de uitgang. Wij dachten toen dat dit kwam door vreemde ruiters. Bij de nieuwe koper echter bleef hij dit soms doen. Het was absoluut geen rodeo( is evt. na te vragen! ) maar dit was teveel voor een meisje van 11. Zij werd hier onzeker van.
Toen Amour weer bij ons terug kwam zijn we gaan onderzoeken waar dit door kwam, we hebben dit ook op film. ( kan verstuurd worden! )Uiteindelijk komen wij tot de volgende conclusie: Als er een te onervaren ruiter op Amour zit, snapt hij het zelf niet meer. Hij gaat dan eerst langzamer draven en vraagt om te gaan stappen, als je hem dan te hard aanpakt geeft hij als reactie stilstaan, als je hem dan nog harder aanpakt, slaat hij dus met 1 been uit ( het is geen bok te noemen, hij gaat niet harder, gaat niet omhoog, gaat niet rodeo doen, dit is het, het is niet dat als je komt kijken het verhaal ineens veel erger is ) .
Volgens ons is dit zijn manier van aangeven dat hij echt niet weet wat hij met je moet en niet snapt waarom je dan boos word. Bij ons rijd er nu een volwassen persoon op Amour en doet hij het amper nog. Sowieso met buitenrijden doet hij helemaal geen vlieg kwaad, maar als we nu wel eens een moeilijke dressuurmatige oefening vragen juist om het op te zoeken is het door haar goed aan te voelen. Als hij het dan niet snapt en langzamer gaat draven, geeft zij hem gewoon de ruimte en pakt hem niet hard aan. Dan draaft hij gewoon verder. Het komt nu na een maand nog zo'n 1 keer per week voor dat hij terugvalt in tempo, terwijl hij dit toen hij terugkwam eigenlijk meerdere keren per rit deed.
Wat dat voor ons betekend is dat we eigenlijk de vorige keer de verkeerde baas voor Amour gezocht hebben, door zijn braafheid hebben we overschat wat hij geestelijk aankan. Dat betekend dat het voor óns dus nog steeds een bomproof paard is, wij gaan er mee naar buiten, staan uren te kletsen in de bak, rijden hem in de bak zonder probleem. Maar we beseffen ons dat er onder zijn 'goedzak' karakter een gevoelig paard zit, waar niet zomaar elke beginner op weg kan rijden. Dan nog, zal hij je er niet afwerken, of er vandoor gaan, maar om te voorkomen dat Amour weer bij een tehuis komt waar ze hem niet begrijpen zijn we zo open mogelijk over wat hij doet en hoe hij is.
Wat we dus zoeken is iemand die begrijpt dat Amour enorm braaf is, nergens bang voor is, graag naar buiten gaat en hem als het bakwerk te lastig wordt wil beschermen tegen zichzelf, zodat hij niet over zijn eigen grenzen heen gaat.
We vinden het leuk om nog eens een foto of een berichtje over Amour te krijgen, maar verkocht is verkocht en staan we niet elk half jaar op de stoep.
Dus zoek jij een vriendje voor het leven met een hart van goud? Waarmee je samen verder kunt groeien? Dan kun je Amour komen proefrijden in de buurt van Zoetermeer.
Zijn karakter is het beste te beschrijven als: type goedzakje. Amour vind alles prima en vooral gezellig. Hij geniet van aandacht en kan uren poetsen, ook wandelen of gewoon gezellig naast je staan vind hij leuk.
Amour is een lief paard in de omgang, ook in het werk komt dit naar voren, hij wil alles goed doen, alles proberen als je het vraagt. In de bak doet hij ook zijn best, zo kan hij een nette stap, draf. Galop leert hij op dit moment en hij heeft voor een draver een makkelijke galop.
Wij denken echter dat Amour het gelukkigst word van iemand die net als hij van buitenrijden houd.
Amour is bij zijn vorige eigenaar veel mee naar buiten geweest, uren het bos in vind hij heerlijk. Bij ons zijn de mogelijkheden wat beperkt, maar op de baan of op de dijk vind hij heerlijk. Hij is verkeersmak, verkeer doet hem helemaal niets. Hij kan zowel alleen als met een ander paard op pad. Ik denk dat hij bijv. ook prima geschikt zou zijn voor endurance. Aan de andere kant kun je ook zo een week niet rijden en opstappen, dus iemand die samen met hem 1 keer in de week een buitenritje wil maken kan ook prima met hem uit de voeten.
In de omgang is Amour een schat, poetsen, longeren, reizen, hij doet het allemaal zo!
Ook is hij braaf bij de hoefsmid en op de spuitplaats.
Amour is 2 maanden geleden verkocht aan een meisje van 11, ik had toen onderstaande in de advertentie staan:
(Qua karakter is Amour best geschikt voor een beginner, maar hij is gewoon licht aan de hulpen, als bijv. iemand die hard met zijn been inkomt zal gewoon wel harder gaan. Het is geen slome trapzak. . Dus als Amour gaat naar iemand met minder ervaring lijkt begeleiding mij handig, bijv. een moeder die ervaring heeft met paarden of een goede instructeur.)
Na een maand hebben wij Amour weer teruggenomen omdat dit niet ging. Amour begon bij ons toen er kijkers kwamen stil te staan en met 1 been uit te slaan bij de uitgang. Wij dachten toen dat dit kwam door vreemde ruiters. Bij de nieuwe koper echter bleef hij dit soms doen. Het was absoluut geen rodeo( is evt. na te vragen! ) maar dit was teveel voor een meisje van 11. Zij werd hier onzeker van.
Toen Amour weer bij ons terug kwam zijn we gaan onderzoeken waar dit door kwam, we hebben dit ook op film. ( kan verstuurd worden! )Uiteindelijk komen wij tot de volgende conclusie: Als er een te onervaren ruiter op Amour zit, snapt hij het zelf niet meer. Hij gaat dan eerst langzamer draven en vraagt om te gaan stappen, als je hem dan te hard aanpakt geeft hij als reactie stilstaan, als je hem dan nog harder aanpakt, slaat hij dus met 1 been uit ( het is geen bok te noemen, hij gaat niet harder, gaat niet omhoog, gaat niet rodeo doen, dit is het, het is niet dat als je komt kijken het verhaal ineens veel erger is ) .
Volgens ons is dit zijn manier van aangeven dat hij echt niet weet wat hij met je moet en niet snapt waarom je dan boos word. Bij ons rijd er nu een volwassen persoon op Amour en doet hij het amper nog. Sowieso met buitenrijden doet hij helemaal geen vlieg kwaad, maar als we nu wel eens een moeilijke dressuurmatige oefening vragen juist om het op te zoeken is het door haar goed aan te voelen. Als hij het dan niet snapt en langzamer gaat draven, geeft zij hem gewoon de ruimte en pakt hem niet hard aan. Dan draaft hij gewoon verder. Het komt nu na een maand nog zo'n 1 keer per week voor dat hij terugvalt in tempo, terwijl hij dit toen hij terugkwam eigenlijk meerdere keren per rit deed.
Wat dat voor ons betekend is dat we eigenlijk de vorige keer de verkeerde baas voor Amour gezocht hebben, door zijn braafheid hebben we overschat wat hij geestelijk aankan. Dat betekend dat het voor óns dus nog steeds een bomproof paard is, wij gaan er mee naar buiten, staan uren te kletsen in de bak, rijden hem in de bak zonder probleem. Maar we beseffen ons dat er onder zijn 'goedzak' karakter een gevoelig paard zit, waar niet zomaar elke beginner op weg kan rijden. Dan nog, zal hij je er niet afwerken, of er vandoor gaan, maar om te voorkomen dat Amour weer bij een tehuis komt waar ze hem niet begrijpen zijn we zo open mogelijk over wat hij doet en hoe hij is.
Wat we dus zoeken is iemand die begrijpt dat Amour enorm braaf is, nergens bang voor is, graag naar buiten gaat en hem als het bakwerk te lastig wordt wil beschermen tegen zichzelf, zodat hij niet over zijn eigen grenzen heen gaat.
We vinden het leuk om nog eens een foto of een berichtje over Amour te krijgen, maar verkocht is verkocht en staan we niet elk half jaar op de stoep.
Dus zoek jij een vriendje voor het leven met een hart van goud? Waarmee je samen verder kunt groeien? Dan kun je Amour komen proefrijden in de buurt van Zoetermeer.