ID: 912
Advertentie ID: #912 is verwijderd van uw verlanglijst.
IVacature: Ikomensconsulent Beheer Inkomen | Gemeente Ro...
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Bedrijfsomschrijving
Cluster werk en inkomen incl. onderdelen
- Werkintake en prematching
- Matching
- Werkegevers Servicepunt Rijnmond
- SW beschut
- Toetsing en Toezicht
- Beheer Inkomen
- Regionaal bureau zelfstandigen
- Bestuurlijke en strategische advisering
- Bedrijfsvoering en ontwikkeling
- Bestuur en control
Functieomschrijving
Voor de Gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar Inkomensconsulenten binnen het team Beheer Inkomen. Heb jij gemeentelijke werkervaring, ben je bekend met het systeem Socrates en beschik je over kennis van relevante wet- en regelgeving? Lees dan onderstaande functieomschrijving!
Afdeling Beheer Inkomen
Inkomensbeheer is een wettelijke taak en wordt door deze afdeling uitgevoerd. Doel van de afdeling
Beheer inkomen is het efficiënt beheren van de uitkeringen door middel van een uniform proces.
Positionering
Het voorbereiden en beoordelen of en tot welke hoogte en duur aanvragers in aanmerking kunnen komen voor een inkomensvoorziening binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving (Bijzondere Bijstand). Het beheer van de toegekende inkomensvoorziening, het handhaven van de rechtmatige verstrekking, inclusief eventuele verrekening, terugvordering of verhaal op onrechtmatig ontvangen inkomensvoorzieningen. Alles gericht op het verhogen van de uitstroom en verlaging van de uitkeringshoogte.
Wat doe je binnen deze functie?
JIJ:
- Toetst en beoordeelt eenvoudige tot complexe inkomensvraagstukken algemeen
- Toetst en beoordeelt eenvoudige tot complexe aanvragen Bijzondere bijstand en kinderopvang
- Haalt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie
- Draagt zorg voor het beheer- en handhavingsproces op toegekende inkomensvoorzieningen
- Stemt bevindingen af met en draagt informatie over aan collegas binnen de afdelingen Toetsing & Toezicht, Werkintake & Prematching, Matching en Beheer Inkomen
- Voert gegevens in en completeert dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer
- Verwerkt gegevens in geautomatiseerde systemen en genereert beschikkingen
- Maakt rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau o.a. ten behoeve van het handhavingsproces
- (Her)berekent inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering
- Draagt zorg voor een tijdige beëindiging van de uitkering aan de hand van verkregen informatie over de (inkomens)situatie van de aanvrager
- Informeert aanvragers over de voortgang en het al dan niet toekennen van aanvragen
- Signaleert verdachte situaties en voert nader onderzoek uit naar de rechtmatigheid van de uitkering
- Voert boete/maatregelgesprekken
Functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor deze functie, moet de kandidaat voldoen aan de volgende functie eisen. Als jij je wilt aanmelden moet jij:
Kennis van PIV en SUWI is een harde eis. Je dient direct een caseload te kunnen draaien. Indien je geen ervaring hebt met PIV en SUWI heeft het geen zin om te reageren.
Ervaring met een caseload en het lezen van salarisstroken.
Een succesvol afgeronde opleiding op HBO niveau, of hoger.
Minimaal 3 jaar als Inkomensconsulent
kennis van relevante wet- en regelgeving
fraude alertheid
affiniteit met sociale zekerheid en voorzieningen
Benodigde competenties:
Communiceren
Klantgerichtheid
Integriteit
Accuratesse
Resultaatgerichtheid
Probleemanalyse
Samenwerken
Voortgang bewaken.
Arbeidsvoorwaarden
Dit betreft een opdracht voor 32 uur per week en je komt te werken binnen een professionele organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling.
- Startdatum: 04-09-17
- Duur opdracht: 4 maanden
- Verlengingsopties: ja Namelijk maximaal 6 maanden-
- Reiskosten: worden vergoed volgens de CAO van gemeente Rotterdam.
- FSK: 9 (Max- € 3.712)
- Verklaring Omtrent het Gedrag: (VOG) dient bij start op eigen kosten worden aangevraagd.
Heb je aanvullende vragen? Neem dan gerust contact met ons op! Voldoe jij aan alle boven gestelde eisen? Dan ontvangen wij graag uiterlijk 13-83 juli, 17:30 uur jouw sollicitatie!
Cluster werk en inkomen incl. onderdelen
- Werkintake en prematching
- Matching
- Werkegevers Servicepunt Rijnmond
- SW beschut
- Toetsing en Toezicht
- Beheer Inkomen
- Regionaal bureau zelfstandigen
- Bestuurlijke en strategische advisering
- Bedrijfsvoering en ontwikkeling
- Bestuur en control
Functieomschrijving
Voor de Gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar Inkomensconsulenten binnen het team Beheer Inkomen. Heb jij gemeentelijke werkervaring, ben je bekend met het systeem Socrates en beschik je over kennis van relevante wet- en regelgeving? Lees dan onderstaande functieomschrijving!
Afdeling Beheer Inkomen
Inkomensbeheer is een wettelijke taak en wordt door deze afdeling uitgevoerd. Doel van de afdeling
Beheer inkomen is het efficiënt beheren van de uitkeringen door middel van een uniform proces.
Positionering
Het voorbereiden en beoordelen of en tot welke hoogte en duur aanvragers in aanmerking kunnen komen voor een inkomensvoorziening binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving (Bijzondere Bijstand). Het beheer van de toegekende inkomensvoorziening, het handhaven van de rechtmatige verstrekking, inclusief eventuele verrekening, terugvordering of verhaal op onrechtmatig ontvangen inkomensvoorzieningen. Alles gericht op het verhogen van de uitstroom en verlaging van de uitkeringshoogte.
Wat doe je binnen deze functie?
JIJ:
- Toetst en beoordeelt eenvoudige tot complexe inkomensvraagstukken algemeen
- Toetst en beoordeelt eenvoudige tot complexe aanvragen Bijzondere bijstand en kinderopvang
- Haalt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie
- Draagt zorg voor het beheer- en handhavingsproces op toegekende inkomensvoorzieningen
- Stemt bevindingen af met en draagt informatie over aan collegas binnen de afdelingen Toetsing & Toezicht, Werkintake & Prematching, Matching en Beheer Inkomen
- Voert gegevens in en completeert dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer
- Verwerkt gegevens in geautomatiseerde systemen en genereert beschikkingen
- Maakt rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau o.a. ten behoeve van het handhavingsproces
- (Her)berekent inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering
- Draagt zorg voor een tijdige beëindiging van de uitkering aan de hand van verkregen informatie over de (inkomens)situatie van de aanvrager
- Informeert aanvragers over de voortgang en het al dan niet toekennen van aanvragen
- Signaleert verdachte situaties en voert nader onderzoek uit naar de rechtmatigheid van de uitkering
- Voert boete/maatregelgesprekken
Functie-eisen
Om in aanmerking te komen voor deze functie, moet de kandidaat voldoen aan de volgende functie eisen. Als jij je wilt aanmelden moet jij:
Kennis van PIV en SUWI is een harde eis. Je dient direct een caseload te kunnen draaien. Indien je geen ervaring hebt met PIV en SUWI heeft het geen zin om te reageren.
Ervaring met een caseload en het lezen van salarisstroken.
Een succesvol afgeronde opleiding op HBO niveau, of hoger.
Minimaal 3 jaar als Inkomensconsulent
kennis van relevante wet- en regelgeving
fraude alertheid
affiniteit met sociale zekerheid en voorzieningen
Benodigde competenties:
Communiceren
Klantgerichtheid
Integriteit
Accuratesse
Resultaatgerichtheid
Probleemanalyse
Samenwerken
Voortgang bewaken.
Arbeidsvoorwaarden
Dit betreft een opdracht voor 32 uur per week en je komt te werken binnen een professionele organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling.
- Startdatum: 04-09-17
- Duur opdracht: 4 maanden
- Verlengingsopties: ja Namelijk maximaal 6 maanden-
- Reiskosten: worden vergoed volgens de CAO van gemeente Rotterdam.
- FSK: 9 (Max- € 3.712)
- Verklaring Omtrent het Gedrag: (VOG) dient bij start op eigen kosten worden aangevraagd.
Heb je aanvullende vragen? Neem dan gerust contact met ons op! Voldoe jij aan alle boven gestelde eisen? Dan ontvangen wij graag uiterlijk 13-83 juli, 17:30 uur jouw sollicitatie!